Tuesday 30 June 2009

General Practitioner

Memulakan minggu terakhir dalam bulan Jun ini bukanlah mudah bagiku. Pelbagai agenda telah diatur untuk memenuhi keperluan musim panas ini. Minggu yang ditunggu oleh anak2 pada 26/06/09-28/06/09, menyaksikan perkhemahan di Hull yang telah aku singkatkan kepada 1 malam sahaja. 4 hari sebelum jadual terlaksana aku diserang demam bisa2 badan, Mujur tidak berlanjutan. Setakat 2 hari saja. Alhamdulillah perkemahan dapat diteruskan mengikut jadual.
Sehari sampi dirumah, aku diserang bisa2 tulang lagi...tak sanggup aku menanggungnya lagi...appoiment GP aku atur, setelah bercakap dengan lady doktor lewat telefon, aku diberi appoiment pada keesokan harinya. Berteman suami terchenta, aku meluahkan segala2 agar dapat dikesan apa puncanya...tp tulah....nak wat camnekan...dah memang aku begini. SEtiap kali kitaran itu datang kesihatan aku juga terganggu..dr Silgram kata tak ada apa yang bole dibuat melain kan makan ibuprofen kalau sakit. Aku berdoa emoga kitaran bulan depan Allah akan permudahkan urusanku. Sekurang2nya aku bersyukur aku dilindungi dari penyakit2 berbahaya yang tidak diingini.
Berlandaskan rasa belas, suami aku bercerita tentang keletihan dan mengah2 yang aku selalu alami setahun kebelakangan ini. Aku tak rasa ianya satu penyakit, berangapan mungkin aku sudah berusia, rela aku pendamkan saja dari bercerita denga doktor. Tapi suami berkeras bercerita, akhirnya doktor mengarahkan folow up untuk ambil sampel darah sebab aku ada history blood lost dan pengsan tahun lepas, so doktor suspect darah aku kurang normal dari yang sepatutnya. Appoiment dibuat dan esok aku ke Marry Potter lagi untuk ambil sampel darah. Semoga segalanya normal dan aku sihat seperti sediakala. Amin..

3 comments:

zafwah said...

la jd lg ke kak...nnt update ek result darah tu..harap2 tak de apa2 la..hormon tak stabil tu kot..

kak cahaya said...

tq zafwah..tu la harap2 tak de pape la...tp aku silap gak...pagi nak g amik darah tu dah termakan ubat yg aku bli ngan izan tu..takut resut dah tak original lagi..

zue said...

haa..a.nti update la.slalu dgr akak sakit..sian