Thursday 2 July 2009

Dengan Izin Allah

Dengan izin Allah memberi kesihatan yang segera kepada ku. Minggu lepas hari selasa aku diserang sakit badan dan bisa2 sendi dan otot...ini perkara biasanya menjelang seminggu period datang. Tapi tidak ler berlaku tiap2 bulan...5-6 bulan yang aku diserang 3-4 bulan berturut2. lepas tu hilang selama 4-5 bulan...bulan ni datang lagi...Bila dia datang tu anggaran 4-5 hari aku akan demam..tak de temperature tapi tak larat nak bangun..kadagn2 melarut sampai habis period..kadang bila period jek hilang. Bulan ni aku diserang semula..GP pon tak leh nak bagi ubat pape..bergantung pada pain killer jek la dia kata..sbb ini masalah hormon dia kata.

Tapi dengan izin Allah aku berchatting ngan satu hamba Allah ni, maka dia taulah aku demam. Dia ni pulak ada mengamalkan pemakanan capsul menambah imunisasi badan, cepat bertindak katanya. Aku mmg susah sikit nak percaya suppliment ni, pertama sebab mahal sesangat kedua dah banyak aku cuba ubat2an cam ni tapi tak nampak perubahan pon..jadi tak konsisten la aku memakannya. Tapi yang ni mmg pelik sket..(dengan izin Allah juga).

Bagi aku story mori sket. Minggu lepas aku demam 2 hari selasa dan rabu..pastu khamis hingga ahad aku sihat..siap bole camping lagi balik je camping, senin tu aku demam lagi sampai rabu...aku berdoa semoga baik cepat sbb khamis ada trip dhia' ke skegness. Hari senin tu ubat yang kawan aku pos tu sampai so selasa tu aku makan ubat tu...hari rabu tengahari aku dah rasa perubahan...aku rasa sihat sikit..tegahari tu kawan aku kata makan byk sikit biar tambah imunisasi cepat sikit sbb tgh sakit..aku makan 2 biji sekali...petang tu sihat terus..siap bole kemas rumah lagi , masak tuk esok (utk hari trip).
Kesimpulannya aku rasa ubat ni tak macam ubat2 yang aku pernah makan dulu...cepat bertindak. Kalau kita makan pain killer mmg la bole baik tapi bila abis dos jek sakit balik..tp ni tiada kesan sampingan dan penyakit tak berulang..tp aku tengok gak la...2-3 hari ni esp bulan depan aku kena lagi tak camni...kalo aku tak kena lagi iA aku nak teruskan makan ubat...w/pun mahal tapi berbaloi sbb kalo beli ubat murah pon tak ada kesan, bazir duit je kan...baik beli mahal sket tapi pueh hati.
Lagi satu tadi aku g skegness..berjemur satu hari...slaunya balik sure nyut2 kepala ni kan cma nak pecah..tapi arini tak pulak...pelik gak.

Aku ni bukannya nak promote supp ni sbb aku bukan ahli pon aku pon tak jual mende ni..tapi cuma nak share sesuatu yang bagus dengan kawan2...taknak la sihat sorang2 kan. IA kalo perubahan tang mana2 lagi nanti aku share lagik ngan kawan2 semua ye

7 comments:

Nihlah Insyirah said...

salam kak, alhamdulillah dah sihat..capsule apa tu kak??

kak cahaya said...

ana..capsul transfer factor 4life..yang diwar2kan izan tu ha..
bila dah terlantar seminggu ni ha...baru ler akak nak cuba mcm2 bende...izan pon sepantas kilat pos kat akak...alhamdulillah...arini makan esok kebah terus dah..harap2 bulan depan tak kena lagi...

zue said...

salam kak cahaya
ish!!nk tau lebih lanjutlah kak.kalu xdemam tp penat2 buleh ke mkn kak??

kak cahaya said...

zue...4 life transfer factor ni bkn ubat..dia supp. meningkat imunisasi badan...fungsinya ala2 susu awal lembu...so tak sakit la mmg kena makan supaya tak sakit cam akak ni..dia prevent dari kena sakit...akak tak pakar pasal mende ni tapi menurut izan camtu lah..dia tau bykpasal pil ni..tu pasal akak teringin nak cuba..sbb seksa kalo setiap bulan nak period..tu cuba ikhtiar..iA allah izinkan. kalo nak tau byk pasal mende nih bole tanya akak atau bole trus tanya direct pada dia..
bkn nak promosi sbb akak kawan dia tp akka dah cuba sirik...so far Alhamdulillah...migrain akak pon kurang...smlm kepala berdenyut2..akak telan 2 bijik..pepagi bangun Alhamdulillah..

sya said...

oh..klu slalu pening sb cuaca panas boleh try ek..menarik2..

izan aka mrshenri said...

kak cahaya, alhamdulillah baca ko dah ok. amalkan jek transfer factor. sebagai prevention terhadap segala penyakit.

kengkawan yg lain, badan kita ni kalau sakit jek, mestilah disebabkan imunisasi. tak kiralah hatta demam biasa hinggalah ke cancer atau HIV. maka kalau pening, penat2 atau tak sakit pun boleh mkn. transfer factor ni molekul asli yg kita pernah dpt dulu masa menyusu ibu. cuma setelah 50 kajian, barulah sekumpulan medical doktor dr 4life research jumpa cara camna nak extract molekul ni keluar dr susu awal lembu supaya kita yg dah tak 'nyusu ibu' ni masih boleh dpt benefit dr 'kuasa' molekul transfer faktor (merangsang sistem imunisasi). disebabkan ia asli, tiada kesan sampingan, hanya kesan pemulihan.

anyway, kita berikhtiar (ikhtiar utk mendptkan yg terbaik), allah jua yg memberi rezeki sihat.

izan said...

** ralat bukan 50 kajian tapi 50 tahun kajian**