Tuesday 15 January 2013

Harap Maaf

16 Jan 2013 ~ Rabu

Hari ini subuh2 lagi sebelum aku dikejutkan dengan panggilan telefon..dup dap dup dap hati. Dalam kepala dah terfikir yang bukan2. rupa2nya anak dara yang dekat enstek telefon soh bawak barang2 dia weekend ni..alhamdulillah semua ok katanya.

Satu lagi berita aku nak kongsi di sini. Semalam g cek kat website katanya hari ni semakan ke sbp utk ting 4 diumumkan. Pepagi aku dah cek..nampaknya tak de rezeki kakak kat sbp tu. Tapi hati ini mmg dah mengagak instinct kata dia tak dapat sbp ni..lagi pun dia kalau boleh mmg tak nak sbp. MRSM pon kata kalau dapat yang dia tak mintak, dia tak nak pegi. Entah lah nak...ibu tak boleh paksa, terpulang kamu membuat pilihan. Kalau ikut ayahnya mmg dia soh jer g dapat memana pon..tapi aku ni la berat sikit kalau jauh2. Tapi kes kakak ni lain sikit dari maisarah dulu. Dia ni kiranya kalau tak dapat mana2 pon aku tidaklah risau amat sebab sek dia tu ok je. Mcm maisarah tu lain..dia dpt sek yg digeruni hehe. Kami agak menaruh harapan untuk dpat mana2 supaya boleh elak dari sek tu.

Ok lah itu sahaja update untuk hari ini. hari ni harus aku melangok kang..sbb hati tak bermood sbb smlm dpt berita tak best dari jiran, so dok diam je la kat umah..ikut hati macam nak bercerita je ngan sesapa agar dapat realease sikit tp malas lah watpe nak menambah kan dosa aku je..mari membzkan diri agar lupa masalah peribadi huhuhuuh....istighfarrr...

8 comments:

teratakmuslaily said...

ko takde whatsapp ke ti? meh ler kita gosip kat whatsapp hahaha...
aku kalau stress mmg suka carik kengkawan utk bergosip.. izan la slalu jadik mangsa aku meluah rasa hehehe...

kak cahaya said...

aku tak de aaa..tepo tak canggih..bkn ipon..hehe..kalo brand2 samsung bule install wasup x?

teratakmuslaily said...

kalau ada android bole jer kot... samsung ko samsung zaman jepun ke zaman k-pop? hahaha... per lagi tie? gosok ler Ir lebey lebey sket, tangkap ipong5 satu..ngeh3...

kak cahaya said...

mls la nk beli baru sbb toshiba aku ni elok lg sayang la...nk campak mana la tepon aku ni..aritu yek yek je aku nk bli note 11 tapi pk balik sayang plak.. aku ni ada samsung tab maisarah..tak pakai pon...rasanya bule install kot..kakak punya S111 pun tak dipakai kalo dia sekolah..rasanya dua dua tu pon kot..eh tak tau la..yg pastinya samsung rm50 laki aku tu tak bole hehe ... anak2 aku dok install skype ngan viber ngan apa tah satu lg..tp takde plak watsupp ni..eh satu lg nk tanya..kalo xde sim kad bole ke?

teratakmuslaily said...

takde simcard tak bole la tie.. ko kene ada simcard & jugak internet line.. ataupun wifi...
kita whatsapp kat note or tab jerla! hehe.. cepat cepat install..hehe
(aku punya henpon mmg all in one.. itulah nak call, nak sms, nak fesbuk, nak check emel, nak whatsapp, nak viber, nak tgk navigator.. serba serbi lah! tu yg bateri cepat jer kong.. ahaks..)

kak cahaya said...

berbaloi beli kalo byk fungsi..aku ni masih belah bagi nk sambar note 11 ke ipon5..sejak anak2 aku pakai samsung ni rasa cam nk pakai samsung gak..tp aku adalah peminat tegar epal..camno?

teratakmuslaily said...

honestly.. bila ko dh pakai epal ko takkan berminat dgn jenama lain sekalipun samsung... aku tanya gak pendapat adik-adik yg jual henpon kat kedai.. rata-rata jawab, ikut kegunaanlah kak.. akak sbnarnya, nak beli tu, nak guna utk apa? teknologi samsung ni terlalu cepat kak.. akak baru je beli note 2, baru jer nak pandai dah kluar note 3 plak nanti.. pastu msti akak cepat bosan, dia kata..
pastu honestly, adik aku 2 orang dah pakai samsung, yang note lah, yang tab lah.. semua dah ada problem.. bateri kong lah, simcard takleh call lah.. kawan aku ada sorang pakai samsung gak, alarm tak berbunyik lah... aku adik beradik, ada 3 orang pakai yg pakai epal.. tak pernah komplen apa-apa.. ko kalau rajin, gi carik review ip5 vs samsung note ke or vs samsung tab ke.. mesti byk idea baru ko dapat nanti.. apa2 pun, berbaliklah kpd tujuan asal membeli tu untuk apa hehehe...

zafwah said...

kak..aku baru je dengo tanyalah ustaz smlm pgi tajuk la tahzan..byk le org dok tya pasal kes nugmpat, fitnah ni..dari jiran le, mertua la, kawan opis le..katanya nak bersedih boleh..tp sejam je..time tu nak luahkan cari suami..pastu kena lupakan..istighfar, igt Allah dan bangkit..jgn bangkit time org tgh panas2 ngata pasal kita..kang dia berlaga..biar org reda kita bangkit tunjukkan yg sebaliknya..

tu intipati ustaz tu ckp la..tp kalau aku kt tpt org yg kena umpat tu mau berasap gak..tak tau la blh follow tak apa yg ustaz tu pesan..huhuhu..

aah kak..install le wapps..senang nk communicate..hihihihi..