Sunday 20 January 2013

muzakarah muhasabah

21hb Jan 2013 ~ Isnin

Assalamualaikum semua

Hari ini isnin, dan persekolahan bermula seperti biasa. Tapi kelainannya kanda bertugas menghantar kakak dan yang lain2 sekali . Sebab?... kakak dah tinggal sorang kat sek tu, sbb anak jiran dah pindah sekolah dekat situ2 jugak. Sebab berpindah, aku tak reti nak komen, biarlah dia nak pindah sekolah mana pun. Itu masalah keluarga derang aku tanak campur. Walau pun mungkin ada kene mengena dengan aku asbab perpindahan tu, ikut korang lah.. malas nak layan.

Tapi hari ini aku bukan nak cerita pasal jiran atau isu anak sekolah, aku nak story mori pasal diri aku. Aku teringin nak denagar pendapat korang tentang aku. Apa korang rasa tentang aku, adakah aku ni berkira? sombong? eksyen?berlagak? baik? laser? sgt protective? atau bagaimanakah aku ini. Jangan lah korang ragu2 nak tegur atau luahkan rasa hati. InsyAllah aku tak kecik hati,korang boleh tinggal komen di sni. Tapi kalau korng rasa terlalu peribadi untuk dikongsi disini korang bule pm aku kat fb pon ok. Eh ada ke org nk komen ni hehe entah2 tgk2 komen box kosong jek haha prasan ada org baca blog aku ni. Tapi sies aku perlukan komen ikhlas korang tentang aku sbb aku nak tau apa pandangan org pada aku. Kalau banyak -ve nya haruslah aku muhasabah diri. Kalau +ve pulak kene jaga jangan riak diri dan perbaiki yang kurang.

Aku ni mmg tak baik mana, tapi masalah nya jika kita ada buat yang tak baik kita mungkin tak nmpk, itu fungsinya kawan2 untuk menegur mana2 yang kurang. Biasanya kita akan rasa kita betul, jadinya sampai bila lah takkan berubah ke arah kebaikan. Dah lah...aku taknak komen panjang, aku tunggu komen korang je la. Korang kene bagitau dgn ikhlas tau. insyAllah no heart feeling atau broken... cme tacing2 je..haha

4 comments:

-dal- said...

aikkk .... x de orang komen lagik. Mesti sumer org tgh fikir nk komen aku. Maka, biarlah aku mulakannya.

Aku selalu mengintrepetasi kau seperti MIDON versi pompuan (dalam 70% la heheheh). Generally semua sifat2 yang dinyatakan dalam entry kau tu memang wujud dlm diri ko.

TAPI knowing Midon dalam dan luar, aku tahu sebenarnya orang2 macam korang ni mempunyai hati yang sangat2 baik, really2 care about other people dan hakikatnya hati mudah terguris :).

Mungkin sifat outspoken, degil, x nak kalah etc tu menonjolkan perkara -ve drpd yang +ve.

Sbb tu despite any bad reputation that Midon have I still standing beside him because i know who he is.

So, you dont have to worry. If that 'friend' is really know who are you, she will stay and appreciate you as what you are. Kalu x babai je. Ramai lagi kawan2 yang sayangkan kau.

BTW... give her sometime. Alangkan aku yang kenal kau pun penah terkehel hati, meaning the some thing can happen with other people. Mungkin situasi masa tu membuatkan beliau extra sensitif.

kak cahaya said...

tahniah kerana anda menjadi komentator yg pertama..haha
aku rasa mgkn derang serba salah nk komen terus terang kot hehe
thanks kerana sudi beri pendpat yg ikhlas..
bila ada terkehel sana sini kita sebenarnya akan mengenali orang itu lebih dalam..menurut komen2 ini aku menyimpulkan biarlah apa orang nak kata asal kita tahu apa kita buat (ikut paham aku la)..dalam masa yg sama juga aku rasa perlu aku perbaiki bab2 -ve agar aku sendiri rasa yakin dan berubah ke arah kebaikan. maklum la umur makin lanjut dan tidak selamanya kita harus merasakan kita sudah cukup ...
thanks again..(kiranya kalo nk tgk diri sendiri aku pandang midon nmpkla diri aku ya) hehhe

-dal- said...

Tidak le sama sangat kau ngan Midon kak. Sama tapi tak serupa gitu. Midon tu dah melampaui thap kenyal gitu. hihihihi. Kekadang rasa nak baling pinggan pun ade. Tapi aku tetap sayangkan dia. hihih

kak cahaya said...

adoohai..tahap kenyal tak tahan tu..kiranya aku ni mild2 aje la ek..keh keh..kalo midon yg kenyal gitu pon ko syang aku yg mild ni mesti ko syg gak kan kwang3x