Friday 30 September 2011

musim menguji minda

Assalamualaikum

minggu depan ini (3hb Oct 2011) bermula minggu peperiksaan utk anak2 aku ngan suami2 aku skali
aku sangat teruja, sbb ini pertama kali anak aku mengambil periksa penting.

3-6 hb UPKK maisarah
8hb kekanda terbang ke UK
10-12 periksa sek agama (hud)
12-14 periksa sek agama (maysarah)
12hb viva (moga2 Allah beri kejayaan)
17 periksa sek kebangsaan utk 3 org anak aku
21hb suami pulang ke tanahair insyallah

kalau diteliti jadual diatas, perasan tak..musim anak2 exam kekanda ku tak de kat umah, ya Allah permudahkan urusan ku mengaturkan anak2 yg sedang periksa ini, tiada bantuan dari segi menghantar dan menjemput anak2. yg paling penting tiada bantuan tenaga pengajar utk anak2 ulang kaji. semoga aku kuat dan sabar melayan kerenah anak2.

Bagi yg ada anak2 baya2 anak2 aku ni mungkin mereka faham, mcmana nak handle anak2 skrg mengulangkaji pelajaran. ada yg mogok, ada yg main2, gelak2, meradang pon ada bila disuruh wat revision. Biasanya kalau ada ayahnya kurang la sikit menanggung kesabaran tu, sbb aku ni mmg cepat marah dan naik hangin. Ini sangat2 menguji dan aku gementar untuk mengharunginya.

Semoga Allah beri aku kekuatan dan semnagat untuk anak2 dan suami aku untuk mengharungi musim2 peperiksaan ini.
Semoga kami sekeluarga beroleh kejayaan dan keputusan seperti yg di inginkan..aminn
mohon doa kawan2

3 comments:

Nihlah Insyirah said...

Amin. Kami turut mendoakan akak sekeluarga dari kejauhan semoga beroleh kejayaan yang diimpikan dan bahagia di dunia dan akhirat.

kak cahaya said...

amin...tq ana

Anonymous said...

kak yati..

kami iringi doa utk abg nazri success viva nya... moga dipermudahkan segala urusan...

begitu juga dgn anak2...all the best!!!

utk kak yati pun..take care!!!

-mommy thaqif-