Monday 8 August 2011

seminggu sudah

assalamualaikum semua

diam tak diam sudah seminggu umat islam menjalani ibadah yg ditunggu2 ini. Redha dgn ketentuan Allah aku belum lagi dapat menikmati berlapar dalam bulan ini, bertadarus dan berjaga. Nikmatnya kita dapat melalui semua itu, tp nnt bila dapat peluang kita sering pula lalai. Inilah manusia yang selalu lemah.

Persiapan raya semuanya dah ada dan ala kadar, aku tak bersedia bagai cuma setakat beli baju raya aje, sbb aku baru pindah rumah, so langsir sume masih baru. Bersederhana itu memadai.

Itu saja untuk kali ini, aku harap esok aku dapat bersama2 umat islan yang lain utk menahan lapar dan nafsu, juga bersama kawan2 bertadarus. Moga Allah permudahkan niat suci ini..aminn.

2 comments:

zafwah said...

ade gak persiapan raya ko anak beranak kak...aku ni tak sentuh ape2 lgnsng..dok sibuk nk smbt baby jek..baju budak2 berdua ni mau beli malam raya jek..

kak cahaya said...

haha..abih aku nk wat ape lg...tp cuma bju je..yg lelain tu tak de pon..biasa2 aje..shian bdk2 tak de bj...