Wednesday 12 October 2011

Salam bahagia

Salam semua

wah2 tajuk tu cam lagu 60 an je kan...

aku saje je ni mata tk leh nak lelap pulak, sbb masih rasa sembab lg ni...dari aku melangok je baik ler aku update detik2 bersejarah in wat ditatap dihari kemudian.

12hb Okt 2011
hari ni hari bersejarah wat kami sekeluarga sbb hari ni kekandaku viva, detik yg ditunggu sekian lama.

7pg UK time, kul 2ptg local time
Pagi2 dah YM ngan aku, kalo ni tak bervideo call sbb aku nak dia rileks dan nk ckp kejap aje. Aku dah pesan habis je viva trus tepon, dia kata OK

5.00 ptg local time

aku bersiap2 apa yg patut utk mendapat santapan rohani dikedua2 pihak. Resah gelisah. Sampai la pukul 7 mlm masih takd e call. Berbuka puasa dgn setgh senduk nasi (kurang berselera). Aku mengharapkan max 2 jam je la kene dera kat dlm tu, tp nmpknyaa lps 2jam pun belum ada call lg, tak pe sabar

7.50mlm msia time

tepon berdering, wah nampak bibit2 kelegaan diwajahku, igt dah settle, rupa2nya seksa belum lepas lg. Kanda tepon cuma nk bg tau dia break dan akan disambung pukul 3 ptg (kul 10mlm msia time). Kecut perut aku, dari riak suaranya akudpt rasakan kegelisahan, tanya punya tanya, dia akta examiner cek selai demi selai, bkn stakat tu aje, word by word lg. MasyAllah ..hiba terus jantung aku mengenang kejerihan yg terpaksa kekandaku tanggung, Tak ada kata2 selain menenangkan dia, dan ambil kesempatan waktu break utk berdoa lg, masih ada masa dan jgn putus harap.

10.00 mlm waktu msia

aku bersedia apa yg patut, dgn harapan dpt menringan kekandaku, sambil berdoa jgn kene seteruk sesi pertama tadi.

10.50mlm waktu msia
telefon bersering, jantung bak disayat2, dgr suar kanda tenang tapi berbaur resah, dia kata dah habis. Aku kata cepatnya, dia kata tak seteruk tadi, Aku tanya ada harapan tak?...dia tak berani jwb..sama2 kelu..bungkam...
katanya lagi examiner nk amik masa 10 minit tuk discuss...aku...duk dak duk dak

11.25 waktu msia

tepon berdering lagi, rasa cam nak gugur pon ada, nada pertama yg aku dgr macam tak de harapan, akau pon tak berani nak tanya, sbb nadanya sgt rendah, terngiang2 aku sesi pertama yg agak menyiksakan, mungkinkah berita buruk?? Ya Allah ngerinya.

Aku beranikan diri bertanya, camne bang?...Alhamdulillah...lega aku dgr ayat kesyukuran itu.
Minor, 3 bulan....bla bla bla...bermula lah episod gembira berulam air mata, aku rasa mcm nak peluk dia jam jam tu jugak tapi tangan tak sampai. Tak pe la bang nnt kat airpot kita peluk erat2 ek...

Tahniah Sayang

5 comments:

teratakmuslaily said...

tahniah buat Ir. Dr. Nazri sekeluarga...

Nihlah Insyirah said...

terharu pula ana baca kak..alhamdulillah, saat-saat yang ditunggu tiba jua..tahniah buat akak sekeluarga :)

kak cahaya said...

thanks korang

Anonymous said...

Cahaya,

Tahniah untuk semua... berbalaoilah segala pengorbanan.

K.Nas sekeluarga

kak cahaya said...

thanks kas nas...legaaa