Monday 11 July 2011

dah khatam....bkn Quran la...tp Iqra'...hahha

Salam semua..

wah2 dah dkt sebulan rupanya tak uddate...dek kesibukan tak prasan plak. tak sempat nk cerita panjang..cuma stakat nak uodate ringkas aje..sbb dah nak kul 12 mlm dah ni..mata pon dah kelat aje.

Ok berbalik pada tajuk pon korang dah tau apa yg aku nak tulis. Aku nak citer esok aku naik Quran, dah lepas ujian lisan tp blum wat ujian bertulis lg. Sronok cam bdk2 kecik plak hehe

ustazah kata katanya dlm 2 taun gitu baru bule khatam quran..wah lama tu. tak pe la. tp mmg byk perubahan la..mmg semua cara baca tu kita dah tu tp bab hukum2 tu kita tak tau kan...tp pon ustazah ni tak tekankan hukum sbb terlalu bgyk dan pening nak ngapal.maklumla yg diajo ni sume mak2 orang. Memasing tanak ngapal ukum jd ust kata tak pe lah takyah hapal, asal tau camne nak baca cukuplah. Almaklumlah murid2 sume kuat melawan..hehehe

kering lak tekak...nak bobok la...till then

Assalamualakum

2 comments:

zafwah said...

bagus tul kelas tu kak..siap ade ujian sblm blh pass naik quran..mmg dia nk test betul2 tu..kategori2 kita ni susah nk igt nama2 hukum..pernah gak dengar uztas ckp takpe tak tau nama hukum janji tau cara bacaan..aku ni dah byk lupa gak..smbl2 monitor haziq baca tu smbl recall tajwid..cikgu tadika dia pun mmg tekankn tajwid gak..kira ni anak plak ajar mak..

kak cahaya said...

mmgslalu anak ajar mak fara..maklum zaman skrg ni...tp tu ler semenjak blk ni aku rasa la idup aku ni terisi cam masa kat UK dulu..dulu seblm g Uk..aku rasa cam lagho jek..asik tgk tv je manjang..skrg ni nk tgk tv pon bercatu..sambil2 lipat kain jek baru dpt melaghokan diri...
neway akusgt gembira dgn perubahan yg +ve ni...semoga lebih byk xtvt bermanfaat dpt aku amalkan