Thursday 5 May 2011

mari mengaji

5/5/11~Khamis

Minggu ni aku start belajar mengaji. Apa??..korang terperanjat aku tak pandai ngaji?. Hhehehe bkn ler tak pandai langsung. Ngaji tu buleh ler tapi saje je nak berguru supaya supaya tajwid2 nya semua betul. setakat dah 3 hari mengaji dan sehari fardhu ain ni..kiranya ok la. Cuma bab fardhu ain ni aku mcm kureng sket sbb ustazah tu ajar cara2 yg agak lain sket dari yg aku amalkan selama ni. Bkn nk membantah ustazah tu tapi cuma kalau buleh biarlah segala fakta tu diiringi dgn sumbernya kan.Sbb sumber aku pon agak2 nya dari sumber yg boleh dipercayai (Ust Zaharuddin). Tp camne ye nk ckp ngan ustazah tu supy dia tak tersalah anggap dan kecil hati. Bkn niat nk kata dia salah, mgkn juga rujukan aku salah, tp nk bgtau dia yg aku nak segala maklumat disertakan dgn rujukan supy kita tak was2 utk terima pendapat baru. Kalau betul rujukan ust tu soheh iAllah aku buleh ikut la. Sbb bab2 agama ni tak boleh wat main2. org ni ckp camni kita ikut org ni ckp camtu kita ikut. betul tak?...aku tak nak berbolak balik bab agama kene jitu. ok lah nak titun dulu, sedap beno nengok pok cik kat sblah ni berdengkorrr...tata...wasalaam

No comments: