Friday 29 April 2011

April 2011

Assalamualaikum semua

lamanyaa tak update blog ni, kalau rumah ni dah satu inci aboknya. Hari ni aku ala2 free sket sbb sementara menunggu cik abang wat keje kat opis dia ni, aku bole la meraban2.
tak byk cerita2 menarik, cuma esok nk blk kg sbb cuti hari buruh.

10hb april 2011 nazri g turki atas urusan kerja selama seminggu dan balik pada 17hb.

18hb tu ibu mertua ku nak dtg, saje je jln2, dan hari tu jugak la nazri accident. dia mmg cuti hari senin tu sbb kunonnya bru blk turki penat, jetlag. kebetulan plak mak dia nk dtg. Pagi tu dia antar dhia skolah cam biasa. Tapi biasanya indicator penumpang tak pakai seatbelt bunyi, tp mungkin pg tu nazri drive terlalu pelan (masih dlm kwsn perumahan), so alarm tu tak bunyi lg, so dhia lom lg pakai seatbelt, tetiba muncul kete dari selekoh, nazri pon jammed brake. dhia tercampak ke cermin depan. Kepala terhantuk cermin dan cermin Mer.. retak. setlah ayahnya siasat, dhia tk apa2. Blk umah dia kata cermin retak sbb accident. Aku terkejut la kan bila dia citer kepala dhi tehantuk. tp dhia ok. Aku dah tak tentu harah kat umah sbb tak nmpk keadaan dhia camne. Mau tak risau, cermin retak. Aku pon g skolah dhia sbb nk tgk keadaan dia camne dan tinggalkan pesan pd cikgu dia, takut ada simptom2 apa2 kan bule la cikgu trus call oparents. Ptg tu aku tak puas hati lg, bwk gak dia g jumpa Dr. Alhamdulillah tak pape. Dr pon terkejut jugak Dhia tak pape,waimah lebam pon tidak. tp betul juga apa yg Dr ckp.. malaikat lindung, berkat baca manzil kot...insyAllah..semuanya dtg dari Allah.

22hb plak tangan aku dicelur air panas, hai la entah camne tah aku boleh celur skali tangan aku ngan pucuk ubi yg mak mertua aku bg hari senin sebelumnya. agak2 dlm kul 9.45 pg gitu aku tgh msk ler kat dapo, nk msk lemak konon2nyer..sekli aku celur skali, masa tu tak ler panic sgt, leps kene tu trus bukak air paip. Tadah je tgn tu kat air, bila tutup je paip, mak aiiii panas je mengelepar rasanya. Sambil aku pk nk wat ape aku tadah je bwh aliran air paip tu. Mcm2 cara aku dgr letak ubat gigi la madu la, kicap la, cuka la. Tp aku tak brani nak cuba tu sume sbb takut bertambah teruk atau berbekas nnt, amklum la kat tanga kan. aku decide utk ke klinik aje. tp sementara nak ke klinik tu pon tak tahan sbb pijar bebeno rasanya bila jauh air. Sambil aku tepon klinik, dpt plak aku idea utk basahkan towel dan balut tgn supy sejuk sikit. Memula aku rendam je tangan lam besin, tp kang tumpah plak sbb mana nk drive lg. Masa tu aku kat umah ngan umairah. Tak sampai ati plak nk tepon nazri sbb aku tau dia start meeting kul 9 pg. Kalau kul 10 tu sah2 tak abis meeting lg.
Aku pon ambill keputusan drive ke klinik, sampai klinik dr trus sapu krim dan bg ubt tuk tahan sakit dan elak dari melepuh dan bengkak. pastu bila tgn dah penuh krim tu kan camne la nak drive blk pulak.. haru jugak. tepon gak nazri, tp mmg sah dia tak abis meeting lg, lg pon kalo dia amik aku, sapa plak nak bwk blk kete aku kan. Ahhhh...drive sebelah tangan je udah ler. bkn kete manual pon.

Sampai rumah mmg tak leh wat keje ape2 pon, terlantar aje melayan kesakitan. tangan kanan pulak tu. sudahnya panggil jiran utk siapkan masak. Dah alang2 terkangkang sume brg2 kat dapo tu...nasib baik kak morni tgh rilek2 tgk tv. Mekasih kak!!..

Dah genap seminggu ni alhamdulillah tak de kesan pon tangan aku ni. kiranya korang2 yg baca kisah aku ni,,, kalo kene air panas ke myk panas ke tkyah ler letak mende2 mcm2, korang lalukan air paip aje sudah, pastu trus g klinik..iAllah...tak meninggalkan kesan.

Alamak dah kul 12:37 am, bermakna sudah masuk hari sabtu 30hb Apr 2011. GTG..badan dah sakit2 dah dok kat kosi ni...

2 comments:

zafwah said...

ape byk nau kisah trags ni kak..tp alhamdulillah dhia xde ape2...moral masuk je kete terus pakai seatbelt..

kak cahaya said...

tu ler...lama tak update..skali update pukal daaa...moralnya kene pakai seatelt utk keselamatan bkn sbb polis..hehe