Tuesday 30 April 2013

DEMAM PRU13

ASSALAMUALAIKUM SEMUA

HARI INI HARI SELASA BERSAMAAN 30/4/2013


Alkisah musim pilihan raya menjelang setiap 5 tahun sekali..umur dah 39 th..tp baru mengundi sekali aja..memula tu lmbt daftar ..pastu kat UK..ni barulah nak ngundi lagi.

Kadang2 aku malas nak amik pot pasal politik ni..tp dah nama duduk kat tanah air sendiri pandang kiri nampak bendera..pandang kanan nampak bendera. Jadinya terpaksalah juga pandang dan tak boleh la nak tutup telinga...nnt pekak pulak..ada orang mintak tolong pon tak dengar kang.

Tapi mana2 yang boleh dielak tu mmg la aku malas nak enngok. Hentam sana..hentam sini..
Fitnah sana fitnah sini.
Lebih hebat lagi kali ni artis pon ramai yg terlibat sama..baik memihak kerajaan mahupun pembangkang. Rata2 yang berpihak pembangkang ni adalah dari kalangan yang telah insaf dan kalau yang perempuan..sudah berhijab. Ada juga yg kata kalau pembangkang dalam erti kata lain pas memerintah musnah lah dunia hiburan.. Dari cara cakap tu kita yang berakal ni mesti boleh fikir bahawa mereka ni mmg tahu bahwa apa yang mereka buat tu salah..tetapi mrk tetap buat demi desakan nafsu mengejar kekayaan. Jelas kan!!
mereka hanya takut kerana akan menjejaskan periuk nasi mrk..betapalah sempitnya pemikiran..aku igt terpelajar sangat..rupanya msih duduk dalam kotak sendiri.
Bukan kah bagus jika industri hiburan kita berlandaskan islam. tidak ler kita nak tgk tv pon takut sbb banyak sangat aurat2 yang tidak terjaga. Imej mrk dijadikan ikutan oleh para remaja. Remaja rasa mcm up todate jika berpakaian ala2 artis..masing2 sibuk nak glamor. Aishh malas la nk ckp banyak... ku rasa korang pon semua dah maklum...
aku cme nak catatkan detik bersejarah ni dalam blog ni utk kenangan 5 thaun yang akan datang..entah ada umur entah tidak nak ngundi lagi 5 tahun.  yang lagi beberapa hr ni pon belum tentu masih bersisa nyawa..moga Allah beri kesempatan .

Moga Allah beri kejayaan kepada pihak yang benar. Hanya Allah yang mengetahui siapa benar siapa salah

Selamat mengundi pada 5 mei 2013~ahad~
Nazri mengundi di pontian P164 ~N54
Aku mengundi di Kulai P163 ~ N51

hati2 memandu ya kawan2

wasalam

2 comments:

zlaa said...

setuju..

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)