Wednesday 7 November 2012

musim award

8hb nov 2012 ~ khamis

wah pecah rekod nih, aku tak pernah sekerap ini update blog. tapi rasanya tak de org nak tangkap kan kalau update sehari 3kali pon kan..huhuhu

Kebetulan hari ini besday anak bujang aku yg encem tuh!.. genap usia dia 10 tahun. 26 Okt yg lepas pulak aka raya haji..adalah birthday maisarah. Keluarga aku ni, bila hujung tahun mmg mabuk makan kek ler. Kali ini masing2 tidak diberikan hadiah seperti biasa kelazimannya. Masing2 pon dah besar, tak sibuk mintak itu ini. Maisarah aku kata hadiah akan dicombinekan jika dia dpt result elok dlm upsr. Tapi biasanya tak lepas dr beli kek utk seisi keluarga.

Semalam kami pergi shopping brg2 untuk maisarah bagi kat kawn2 dan guru2 dia. maklumlah dah akhir tahun dan mungkin lepas ni ada kwn2 yang masuk asrama ke. Jadinya dia  nak beri sesuatu utk kenang2an. Semalam tiba2 si  bungsu tu mintak hadiah sbb dia dpt no 1 katanya, so haruslah diberi kan. Nak doll house katanya, ikutkan aje lah. Nasib baik dia pilih yang kecik aje...phewww lega...

Dah terlanjur menulis ni, rasanya adalah lebih baik aku rekockan sekali pencapaian sekolah anak2. Rata2 aku tgk mesti post kat fb, anak2 dpt anugerah itu ini. Aku tumpang gembira aje, ada jugak teringin nak post tp setelah ditimbang tara, banyak hati yang perlu dijaga. Adalah lebih baik aku post kat sini aje, sbb sekurang2nya tak ramai yg tau aku ada blog, cume kawan2 rapat2 aje yg bacanyer pon hehe. Rasanya patut aku simpan disini utk tatapan aku masa depan.

Alhamudlillah masing2 telah berusaha dan keputusan agak memuaskan. Tapi biasalah hero hindustan aku tu tak brapa konsistant..kejap naik, kejap turun. Dia tu asik ingat main aje, kalau nak suruh belajar pulak nak kene hadap 24 jam. lepa sikit je, dia buat kerja lain. Feninnnn. Dia sebenarnya ada kebolehan, sebb apa aku cakap gitu sbbnya dia pernha dpt no1, no 35, no 9, dan latest ni no26. korang hangin tak tgk graf dia ni. Bila dia study dia buleh score tp bila sambil lewa je corot lah jawabnya.
Oklah..dibawah aku listkan senarai anugerah cemerlang yang anak2 dapat masa Qday hari tu (perlu diigtkn ini hanya utk catatan peribadi, tiada berbaur unsur2 lain)

Dhia (Th 1)
Anugerah pelajar cemerlang tempat pertama

sebenarnya inglish pon tertinggi tp markah sama ngan sorang lagi 100%..so cikgu wat ujian sekali lagi bdk tu markah lebih tinggi..so dia tak dpt la anugerah tu

Hud (TH4)
Anugerah ketua kelas

Nilam maisarah (Th 6)
Anugerah ketua kelas
Anugerah pelajar cemerlang tempat pertama
Anugerah mata pelajaran tertinggi Inggeris
Anugerah mata pelajaran tertinggi Science
Anugerah mata pelajaran tertinggi  BM2
Anugerah mata pelajaran tertinggi Kemahiran hidup

Tapi dhia kata alaaa..dpt ni je..hehe dia mgkin expect dpt hadiah dlm btk yg bule di gunakan..tp rupanya dpt rantai emas cam olimpik tu ..shian anak aku..tp tak pe lah, kan ayah dah belikan dollhouse

Kakak pulak tak ade periksa .. tinggal tunggu result pmr aje la

Ibu doakan anak2 semuanya berjaya dunia dan akhirat. Kejayaan di dunia bukan skala yang Allah gunakan untuk menentukan syurga dan neraka..tetapi amalan yg di bawa..moga amalan dunia ini tidak mengheret kita ke neraka malah menjadi asbab untuk ke syurga...

Ibu sayang kamuu semua

2 comments:

Nihlah Insyirah said...

tahniah yaya, kak cik dan abg hud...comeljer yaya..."alaa dapat ni jer"...tatau pula skang ni hadiah style pingat pula...

dulu zaman kita sekolah hadiah pingat ni untuk acara sukan sahaja, kalau akademik, selalunya dapat buku dan alat tulis..jimat mak ayah takyah beli buku tulis banyak2 :D

kak cahaya said...

ana.mekasih

tu ler taun lepas2 dapat alat tulis, start tahun ni dah pakai piala semua, tp akak ske gak piala ni sbb bule buat kenang2an..
kalau dpt alat tulis pon bukan derang nak pakai..komen je kejenya, tak baguslah, pensil tak hitam la..tah mcm2 lagi.