Monday 23 July 2012

RAmadhan al mubarak

Assalamualaiku semua

Ahlan wasahlan ya Ramadhan

hari ini 24 Julai 2012 bersamaan 4 Ramadhan 1433H bersamaa hari selasa.
Alhamdulillah kesempatan Allah berikan kepada kami sekeluarga untuk menyambut Ramadhan utk kali yg ke 38 buat diriku, tetapi belum tentu berkesempatan menyambut syawal. Moga kali ini ibadat lebih baik dari tahun2 yang sebelumnya.

Diam tak diam masuk 4 hari sudah menjalani ibadah puasa. Aku suami isteri sudha merancang untuk tidak balik kampung memandangkan umairah ada kelas BM sabtu tu. Kelas habis pukul 4 ptg. Dari huru hara kesana kemari (mertua dan mak aku) lebih baik kami berbuka di rumah saja. Sedang bersiap2 utk menghantar kakak, aku pon buang2 airliur pada encik kekanda.

Nasib baik jemi balik bukak pose kat umah mak, kalo tak shian jugak mak buka sorang2. mesti dia sedih, maklumlah berpulluh tahun tak pernah berbuka sendirian, tiba tiba Allah ambil arwah buat selama2nya.

Respon dari kekanda, jom lah kita balik.

Ishh..mana sempat ..abih tu nk balik pontian lagi bila?.

Alaa bule..lps terawikh kita balik la pontian , sahur kat sana.

empphh..gocoh la.

Eh..nak balik tak ni?

Sudahnya terkangkang2 aku ngemas baju..dengan tak masak, aku pon malas nk telefon mak sbb saje je nk bagi surprise, jadinya terpaksalah bwk bekal sendirik kalo tak nk mkn apa kan huhu

Alhamdulillah puas hati sbb dapat mengembirakan hati ibu sekaligus keluarga mertuaku kerana w/pun penat balik dlm masa 24 jam tp dpt mengembirakan 2 keluarga yg aku cintai

moga dengan asbab ini Allah pelihara akhlak anak2ku untuk anak2 soleh dan solehah dn berjaya dunia dan akhirat..amin

No comments: