Wednesday 16 February 2011

Lagi pasal aku....

Assalamualaikum semua...

skrang pukul 4.40 ptg..rabu 16hb Feb 2011.
Susulan dari entry yang lepas, ada yang mtk aku update medical check-up result. Mmmm...pg tadi kul 11.30pg aku g klinik...gi amik result sekalik harung g wat pap smear ngan scan dalam2an perut skali..Dr kata nak wat satu badan sume kan...so kene chek sume la...

Masa wat check up hari tu aku dah bgtau ngan Dr..yg aku syak aku ada problem darah sbb gugur hampir 3 tahun yg lepas, tp Dr kata history tu dah terlalu lama. Tapi disudut hati aku masih yakin sbb badan aku yang rasa...sejak aku gugur tu aku rasa bdn aku asik tak sihat...sebelum2 tu tak de pon. Tp bila Dr ckp kes tu dah lama sangat aku pon akur la kan..dah dia Dr...tapi ternyata naluri kita betul sbb bdn kita yg rasa kan...

Result yg aku dpt pagi tadi mengatakan aku ada mild anemia...dah nama pon mild kan so u alls jgn risau tak de pape...mild2 aje...hehe

Dr kata darah aku tak normal dan cair sbb tu aku tak leh renyah. Bila wat keje sikit aku rasa penat dan mengah2. Jantung laju dan bdn mengeletar. Memula Dr suspect tyroid tp alhamdulilah result sume clear.

Kalau gitu selama ni bkn ler aku ngengada kata penat2...hehehe..sbb kalo aku kata kat org mesti org tak caya..sbb history ni dah lama sgt...hampir 3 tahun dah aku gugur tu..bygkan la gugur 17.05.2008 sampai 2011 masih terasa kesannya. Jangan kata korang...Dr pon memula tak caya..memula Dr tu kata kdg2 psikologi pon memainkan peranan..bila kita risau ttg kesihatan mula la penyakit dtg....dianak kata aku wat2 sakit ler tu...apa raaa punya Dr..

So kesimpulannya skrg ni aku makan pil tuk stabilkan balik darah...stakat ni cuba tuk sebulan dulu tgk camne.Ni pon badan rasa shivering jek..tapi tak pe blog punya pasal.

Ok Guys...ceria2 dan perbanyakkan amalan yek...

Adushhhhh...camne ler semalam aku bule ingat hari rabu...dah termisss aku punya trilogi cinta..cesss!!

Assalamualaikum wbrkth

No comments: