Thursday 17 June 2010

Sindiran atau kebetulan...

Baru jap tadi aku tgk live S. Korea vs Argentina...dalam nada volume tv yang sangat rendah, aku tgk mereka berentap. Sebelum tu ada iklan jap, endah tak endah aje aku tgk iklan tu 4-5 orang (muka mat saleh yang berserban dan berjubah ada yang di atas unta dalam suasana padang pasir. Takau butir apa perbualan mereka sbb volume yang antara dengar tak dengar aje.

Kalau korang dengar discription aku tu mesti korang ingat iklan yang islamic kan...

tapi...

tetiba at d end of the adv tu 'CARL***G'.....ishhh sentap sehh aku tgk...sangat sakit hati...tau la derang ni mmg sakit hati ngan muslim..tp penghinaa sebegini aku tak leh terima. Walau b/mana pun aku tak leh wat apa kan..nak mengutuk derang pon tak guna kan..dah nama mmg kafir. Aku hanya mendoakan agar suatu hari nanti Allah turun kan hidayat utk seluruh alam. Moga2 hati mereka yang gelap itu akan Allah kembalikan kepada kejadian asal mereka...iaitu setiap makhluk dilahirkan muslim...Amin

Ya Allah ku pohonkan hidayah seluruh alam untuk kesejahteraan dunia dan akhirat

2 comments:

zafwah said...

aah aku pun sentap gak memula tgk iklan tu..tp bile bercerita dgn zul sbbnyer dorg wat mcmtu mungkin jg org islam tu sndr yg jd punca fitnah dunia ni melarat2..ramai umat2 islam sndr yg anggap benda2 haram ni mcm da tak de ape..judi, arak, zina..benda common..tu yg bile org kafir sentuh isu2 sensitif mcm ni takde org islam yg bangkit nk betulkn..mmg iklan tu dorg refer pd pakaian jek..tp itu imej islam..arab islam..ntah le kak kan..kite skrg ni byk benda yg tak puas hati tp kite pilih tindakan yg paling lemah skli..berdoa..

kak cahaya said...

bule jek nak bertindak...tp kene pk beratus kali...kalo zaman2 nabi dulu...tak ske je kuar pedang..tp skrg..kalo kita kuar pedang org baling bom plak kan...huhu maklumler sume org dah cerdik pandai...

sbb dulu orang brani mati demi islam..skrg..org sayang nyawa..
kdg2 nk wat bende baik pon byk beno duggaannya....umat akhir zaman..

Semoga Allah beri kita kekuatan utk menyambung perjuangan Nabi s.a.w ..Amin