Tuesday 15 December 2009

Hari hari yang dingin

Angin kemalasan sungguh sangat seronok dilayan musim sejuk2 begini. Malas nak masak, malas nak kemas, malas nak mandi, pendek kata malas segalanya. Yang best hanyalah berduvet dan labtop disisi. Pinggan mangkuk berlonggok menanti dibungkus..mmmm bila la aku nak gerak ni. Boleh dikatakan setengah hari mmg dah burn dengan bersenggang2.

Kebetulan pulak hari ni aku migrain...menjadik2 lah angin kemalasanku..kekanda order menu simple aje pulak tu...dia nak makan yg kering2 aje arini. Urap pegaga, ikan kering dengan ayam goreng...senang keje aku. Jawabnyer mmg tak bersentuh ler brg2 yg aku nak packing nih.

Weather prediction hari ni kata kul 10 pg snow...hmmm tp tak de pon...kuasa Allah megatasi ilmu manusia..boleh berharap tapi tidak bole yakin. Ikut forecast...hari ni sampai Khamis akan turun snow..tp on n off ler...khamis snow setebal 1-3 inci..betul ke?...wahh sronok2...tp sabtu panas...mmmkalo ada rezeki best gak tu...Harap2 snow taun ni lebat dan sampai parents in law aku dtg nnt masih ada snow lagi la. Dah alang2 erang dtg masa winter ni...harapnyer dpt ler derang merasa snow.

Mmmm saje je aku merapu ni...sbb malas nak wat sume keje...menaip meraban2 camni best jugak sambil melayan sakit pala. Tp dah kurang dah ni...dah makan TF smlm..dah kurang sangat dah ni...tadi dah makan lagi 2 bijik...aku semenjak ada TF ni dah tak layan dadah2 yg lain..panaadol ke ibuprofin ke tak beli lagi dah sbb makan TF ni pon dah baik..cam makan panadol..yg peliknyer kalo aku makan dadah tak lut tp kalo makan TF ni berkesan plak...Apa pun alhamdulillah dengan asbab TF ni menyembuhkan penyakit..dengan izinNya..

No comments: