Thursday 19 November 2009

Apalah aku...

Mengapa mesti rasa hidup ini selalu kosong?...ada yang kata bosan...boring...
Aku tak pandang kiri atau kanan....aku pandang jauh ke dalam diri ni...Alhamdulillah selesa dengan kehidupanku yang sederhana..tidak mengeluh bosan...sebaliknya bersyukur kerana Allah kurniakan dan izinkan aku utk punya masa senggang yang mungkin org lain tak punya. Tandanya Allah beri alamat untuk aku isi sebaik mungkin.

Entah la aku tak tau nak tulis apa sekarang ni...sebab byk sangat yang terlintas di kepala waktu ini...marah kah?...merajuk??..kecil hati?...bawa diri?...
Walaubgaimana pun aku tetap ceria seperti biasa ...tapi dalam hati ini siapa yang tahu...setiap orang ada sensitiviti masing2...adakalanya sedih, gembira...terasa, tersinggung..

Tapi adakah orang seperti aku tidak perlu dijaga perasaannya...kerana semua orang anggap aku tak kisah...

Kekanda menjadi teman dan kekasih paling setia dan sangat memahami...sentiasa bersifat penyejuk. MMMmmmm...tak apalah orang nak buat kita...jangan kita buat orang...seraya memujuk hati sendiri.
Aku tak boleh kata aku tak perlukan sesiapa selain keluargaku...hidup dilingkungi masyarakat dan mahu tidak mahu...terpaksa keluar dan bertegur sapa...

Allahuakbar...semoga Allah sentiasa pelihara aku dari sifat buruk sangka dan sentiasa bekalkan aku dengan sifat kesyukuran...

1 comment:

zue said...

uik kak, naper ni.??kongsilah dgn org yg rapat ngan akak.may be leh bantu selesaikan kekusutan insyaAllah