Friday 26 November 2010

Apek lembab

Aku ni terasa cam nk membebel la pulak. Geram sgt tgkkan apek wat grill umah aku ni...kalo ikut tarikh hari ni dah 2 bulan 2 hari aku menghirup udara Tanah Melayu ini. Bermakna sudah 2 bulan aku deal ngan apek wat grill ni...tp korang tau...dia baru siap pasang grill belah bwh aje umah aku ni...Tang tangga pon aku dah kensel...malas aku nk tunggu lagi..susah aku nk ngemas..sbb bila aku kemas nnt kene alih sana sini lagi sbb dia nk wat keje..tp kalo tak kemas camno???..Dah sebulan aku dok umah ni..takkan nk bior camtu aje..kerja2 lain sume dah siap cuma tinggal grill aje yg lom siap...tak sangka la pulak selembab ini...masa janji dulu dia kata leh siap 2-3 minggu..ini apa kes..
Tak payah nk tanya pasal besi balkoni ngan pagar kat luar tu..entah taun depan gaknyer baru siap...tention tol aku. Aku ni jenis bkn bule tangguh2 kalo nk ngemas..maklumler kalo baru masuk rumah baru mestilah kita nak kemas cepat2 kan..cepat kemas cepat settle..lagipon budak2 nk masuk sekolah sebulan jek lagi..kene ler siap sebelum tu...kalo bdk dah skolah nnt lagi kalut aku. Maklumler dah 4 org sekolah..profesion aku pon bertukar ler jadi drebar..ishh tak dpt ku bayangkan..letihnya...mana nk masak ngemas, kuar masuk amik anak. Ada 3 sekolah yg berbeza, tadika, sek rendah, menengah...fuhhhh..

Setakat hari ni aku rasa ada dlm 90 kotak kot yg aku dah bukak...dah nmpak dinding dah bilik aku tu..bermakna dah tinggal sikit je la...kotak pon aritu aku jual dpt 31kg=RM4.60. Yang kali ke2 tu lagi byk tp aku sedekahkan kat charity tuk recycle.

Ni pon laki aku tgh dok kemaskan wayar speaker. Sambil ngetuk2 dinding nk gantung jam. Aku plak baru mlm ni sempat nk nyapu atas. Bawah pon tak bersapu, asik lengah ngan kotak2 aje.

ok lah cukup wat masa ni..nnt kalo apek tu dah siap keje..aku bebel lagi..keh keh keh

4 comments:

Nihlah Insyirah said...

sabo kak:D

zafwah said...

ko ckp pasal kotak nk gelak pun ade..aku pun ritu sedekah jek kt tukang kutip sampah..bior dorg jek la yg gi jual..mmg tak baloi klu kite yg gi jual..dpt nyer seciput jek...

kak cahaya said...

pagi tadi aku jual lagi 26kg..dpt 4 hengget...so tatal aku jual dpt 8.60 la..haha

kak cahaya said...

fara...aku bkn g jual..aku tunggu apek surat kabar lama dtg la..dia amik kotak jugak..tp rege murah sket dari suratkabar la