Thursday 26 August 2010

17 ramadhan dan aku

Asalamualaikum wbrkth

sedar tak sedar dah masuk 17 hari kita menjalani ibadah...bagaimana kondisi puasa kita..bagaimana kondisi amalan kita?...adakah lebih baik dari tahun yang sudah2?

Perasaan ketika ini bercampur baur....teruja, mandum, stress (tak ler sangat). Meh aku ceriterakan kenapa perasaa aku seperti yang tersebut di atas

teruja = sebab lebih kurang 25 hari saja nak jumpa keluarga di tanah air..insyAllah

mandum = sebab sedih nak tinggalkan kehidupan di tanah asing yang mula aku cintai ini

stress = sebab takut tak sempat siap packing dah raya

sangat menunggu masa utk berjumpa keluarga terchinta terutama mak ayah aku sebab at least keluarga mertua aku dah jumpa 6 bulan lepas..dah terubat la jugak rindu tu..tp keluarga sendiri tak jumpa 4 tahun dah...tak pernah berpisah selama ini...perasaan???.. hanya Allah saja yang tahu..

tapi..aku dan anak2 seakan dah sebati dengan kehidupan di sini mula selesa dengan kedinginannya dan risau dengan susu didih kat msia..(bunyi cam eksen jek kan)..tapi nak wat camne...agak sikit risau pasal anak2..sbb masa g sini ada yang tak tau apa2..ada yang masih berhingus ada yang baru mumayiz...tapi kini.....

semua dah pandai membaca (w/pun dhia baru membaca 2 sukukata aje). kakak pon dah pakai baju saiz sama ngan aku..bermakna???....mereka sume sudah besar....dah pastinya situasi masa ke mari dan kami nk balik ni totally berlainan

tapi... yang membuatkan aku tak sabar nak balik salah satu nya lagi...sebab serabut dah mata aku ni nengok rumah kat sini...kiri kana tak nampak dinding...nampak kotak n cling flm itam aje..serabut makcikk!!!!...tak sabar nak unpack brg di rumah baru dan guna sume barang2 yang aku susun rapi lam kotak tu...bule hias rumah cantik2..ikut sesuka hati aku...hehe kuat berangan aku ni...

Arrrgggghhhh.........!!!!...ada 13 hari aje lagi nak kemas barang dan final packing nih...sempat ke???..mmg korang dengo aku dah pack sejak setaun yg lepas...tp barang2 yg ditambah setiap kali soppin..korang tak kira..tiap2 mingu tampak sekotak 2...bila nak habis kan kalo camtu...ni yg aku risaukan ni...moga Allah bagi kudrat dan kelapangan masa utk ini semua (urusan dinia lagi ni) ishhh ish ishhh...

Aku bimbang gak..aku lebih2kan masa utk urusan packaging ini lebih dari wat amalan ramadhan yang sepatutnya..takut2 nnt Allah murka dengan nikmat yang Dia bagi kat aku ni..aku jadi lalai pulak...nadzubillah..semoga aku dipelihara

kalau tanya anak2...derang sume tak lagnsung coutndown..aku yang dok sibuk ingatkan derang makin dekat dah kita nak balik msia...tp setiap kali itulah jugak derang mencebik tanda tak setuju...cuma Dhia sorang aje yang excited...(hehe budak tu mmg tak paham sangat) agaknye dia ingat nak balik bercuti gaknyer). kakak2nyer tanya nape yaya happy nk blik msia..dia jwb.. b coz msia is our hoommmeee....hehe ye ler tu..dialog tu aku yg ajar tu pasal dia jwb camtu..tah dia paham tak maksud sebenonya...

haaa satu lagi...sian pulak aku bila ada kwn2 yang order nk makan kuih2 muih yang derang suka hasil air tangan aku...sowyy ye kengkawan...lately ni..tangan aku tak berair...mulut je berair nk makan tu ini...almaklum ler..aku nak siapkan brg utk disumbatkan ke kontena 40 kaki....almost sume kotak2 tu aku kene wat...cik abg aku perlukan dia bila nak letak kotak2 tu kat atas2..itu pon bila dia angkat piggang dia sakit..tu ler skrg ni aku tunggu dia submit final chapter pastu aku nak kerah dia..berganding bahu ngan aku..hehe dah ujung2 ni kene mtk gak bantuan dia..sbb kotak2 sume dah tak leh letak tmpt yg mudah2...nunnn kene angkat kat puncak cieling tu...tuk maksimum kan ruang..mmmmm dunia...duniaaa..

ishh nak tido la jap..pasni nak sambung jahit suor keje laki aku pastu nak pulang mesin jahit tailor tu..hehe..pastu...bersiap2 ler aku membanting tulang

No comments: