Saturday 20 February 2010

Perutusan dari Langit

Perutusan

Kerap tersentak tapi selalu alpa
Alpa dengan urusan dunia
Bujukan makhluk dari api itu memeng menggoda
Sukarkah untuk menyimbah dengan air selaut pacific?

Memang banyak akal yang tak terjangkau
memang banyak sudut tak terkawal
tetapi salah diakah menghasut aku?

Aku tau itu...
tetapi kenapa aku kalah?
kenapa aku ambil lewa janji2 Allah di akhirat kelak
kenapa aku masih cinta dunia

Wahai rohku...
bangkitlah sebagai muslimah sejati
sebelum harimu tiba nanti
sebelum ditolak pintu taubatmu
sebelum hari2 beramalmu semakin genting
sebelum masa sihatmu direntap
sebelum masa senangmu Allah sibukkan
sebelum lapangmu Allah sempitkan

Kelak nanti kuburmu
akan gelap
akan panas
akan berbisa
akan sempit

YAllah Ya Rabbi
Berilah aku kekuatan
Luputkan lah rasa kecintaan dunia
Luputkan lah rasa muda ini
Luputkanlah rasa 'terkini'


Semoga detik ni doaku termakbul

No comments: